• Насловна
  • О нама
  • Књиге
    • Антологија/Поезија
    • Библија/Религија
    • Драма
    • Есеји/Историја
    • Eсеји/Студије о писцима
    • Зборници
    • Роман
    • Социологија
    • Филозофија
  • Профил
  • Блог
Menu
  • Насловна
  • О нама
  • Књиге
    • Антологија/Поезија
    • Библија/Религија
    • Драма
    • Есеји/Историја
    • Eсеји/Студије о писцима
    • Зборници
    • Роман
    • Социологија
    • Филозофија
  • Профил
  • Блог
Моја корпа (0) Затвори

Нема производа у корпи.

Насловна Књиге ФИЛОЗОФИЈА ЗЛО или драма слободе
Ридигер Зафрански
Ново

ЗЛО или драма слободе

2,500.00 рсд

Зло припада драми човекове слободе. Оно је цена слободе.  Све би било једноставније када би свест била само свесно биће. Али она се отима и ослобађа за хоризонт могућности. И свест може по сопственој вољи да изабере ужас, разарање. Темеље за то чини понор који се отвара у човеку.

- +
Додај на листу жеља Упореди производе
Катергорија ФИЛОЗОФИЈА Tags: Ридигер Зафрански, Филозофија
Подели:
  • Опис
  • Рецензије (0)

Опис

Ридигер Зафрански – ЗЛО или драма слободе

РИДИГЕР ЗАФРАНСКИ:

Не морамо да се бавимо ђаволом да бисмо разумели зло. Зло припада драми човекове слободе. Оно је цена слободе.

Човек се не садржи сав у природи, он је, како је Ниче једном рекао, „неутемељена животиња”. Свест стропоштава човека у време: у прошлост која га притиска; у садашњост која се измиче; у будућност која се може претворити у кулисе претње и изазвати бригу.Пут почиње код оних приповести о изворима, митова, који причају о катастрофи почетка и рађању слободе      (поглавље I). Али може ли човек у коме расте свест о слободи уопште да се окрене себи самоме?

Античко мишљење му у томе даје за право(поглавље II), хришћанско не. Августинов пример показује (поглавље III) да се при томе не ради само о моралној обавези, него о питању како човек може да буде веран својој жудњи за трансценденцијом.

Издаја трансценденције, претварање човека у једнодимензионално биће, за Августина је право зло, грех према Светоме духу. Зло, дакле, има везе са окорелошћу духа и лењошћу срца. На том увиду се задржавају и Шелинг и Шопенхауер (поглавља IV и
V). Обојица објашњавају: онај ко изда метафизичку потребу, драматично унижава људске могућности и препушта се бесмисленој борби за самоодржање. Али како можемо сачувати човека од тога да сам себе изда? Како можемо да га заштитимо од њега самога? Августин се поуздаје у Цркву, свету институцију. Ако се и изгуби однос према Богу, може бити очувана вера у институције, како показује Геленов пример (поглавље VI). Институције дају човековим пословима трајност, чврстину и границе. Границе су важне пошто драми слободе припада и воља за разликовањем.

Све би било једноставније када би свест била само свесно биће. Али она се отима и ослобађа за хоризонт могућности.
И свест може по сопственој вољи да изабере ужас, разарање. Темеље за то чини понор који се отвара у човеку, закључује аутор Ридигер Зафрански.

 

Рецензије (0)

Рецензије

Тренутно нема рецензија.

Буди први рецензент “ЗЛО или драма слободе” Одустани од одговора

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Сродни производи

  • Моја религија Брзи преглед
    Додај на листу жеља

    Мигел де Унамуно │ Моја религија

    1,250.00 рсд
  • Попуст! o tragicnom osecanju zivota Брзи преглед
    Додај на листу жеља

    О трагичном осећању живота │Мигел де Унамуно

    2,000.00 рсд 1,400.00 рсд

ЗЛО или драма слободе

2,500.00 рсд

Додај у корпу
  • Насловна
  • О нама
  • Књиге
  • Профил
  • Блог
Menu
  • Насловна
  • О нама
  • Књиге
  • Профил
  • Блог

064/9460-748

© Фондација "Група Север 2021-2024."

Facebook
Twitter
Google-plus
Pinterest